search

Adatkezelési tájékoztató

Adatkezelési tájékoztató
Wosinsky Mór Múzeum
 
A személyes adatok kezelésével összefüggő tevékenységeinket az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletében (GDPR: General Data Protection Regulation) kötelezően előírt és alkalmazandó szabályok tekintetében felülvizsgáltuk és elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy az abban, valamint a hazai hatályos jogszabályi előírásokban meghatározott követelményeknek megfelelően végezzük.

Elérhetőségeink
Postai címünk:    7100 Szekszárd, Szent István tér 26.
E-mail címünk:    titkarsag@womm.hu
Telefonszámunk:    +3674316222
Adatvédelmi tisztviselőnk neve:    HANGANOV Kft.
Adatvédelmi tisztviselőnk elérhetősége:    dpo@hanganov.hu

Bevezető, az adatkezelés alapelvei
Adatkezelőként elkötelezettek vagyunk a személyes adatok védelme iránt, kiemelten fontosnak tartjuk minden érintett információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását.
A személyes adatokat bizalmasan kezeljük és megteszünk minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, amely a személyes adatok biztonságát garantálja.
Kötelezettséget vállalunk arra, hogy a tevékenységeinkkel összefüggésben folytatott minden adatkezelés megfelel a hatályos jogszabályokban meghatározott előírásoknak, különösen pedig az alábbiaknak:
•    az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezés (általános adatvédelmi rendelet), vagy más néven GDPR: General Data Protection Regulation;
•    2011. évi CXII. törvény (Infotv.) az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról.
Az adatkezeléseink során alkalmazott további jogszabályi előírásokról részletes információkat olvashat az adatkezelési tevékenységeinket bemutató alábbi fejezetekben.
Az általunk végzett adatkezelések önkéntes hozzájáruláson, illetve törvényi felhatalmazáson egyaránt alapulhatnak. Az önkéntes hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetében személyes adatai kezeléséhez adott hozzájárulását bármikor visszavonhatja.
Az önkéntes hozzájárulásán alapuló, illetve a jogszabályban meghatározott, kötelező adatkezelésekkel kapcsolatban információs önrendelkezéshez fűződő jogainak érvényesítését a jelen tájékoztatóban, az alábbiakban részletesen meghatározottak szerint biztosítjuk.
Az adatkezelés biztonsága
A személyes adatok kezelésének jogszerűségét és biztonságát az alábbi főbb intézkedésekkel garantáljuk:
•    személyes adatot csak meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelünk;
•    kizárólag azokat a személyes adatokat kezeljük, amelyek az adatkezelés céljának eléréséhez feltétlenül szükségesek;
•    a személyes adatokat kizárólag addig kezeljük, ameddig azok kezelését törvény előírja, illetve lehetővé teszi;
•    a személyes adatokat töröljük, amennyiben további kezelésükhöz az érintett hozzájárulása nem áll rendelkezésre vagy ahhoz nincs törvényi jogalap (pl.: ha az adatkezelés célja megszűnik vagy az adatkezelés előzetesen meghatározott időtartama letelik);
•    a személyes adatok kezeléséhez (tárolásához, feldolgozásához, továbbításához, stb.) használt informatikai rendszereink és eszközeink védelméről korszerű, az ismert kockázatokkal arányos informatikai biztonsági megoldások alkalmazásával gondoskodunk, ezek által biztosítva a kezelt adatok illetéktelen hozzáférés, jogosulatlan módosítás vagy törlés, illetve megsemmisülés elleni védelmét;
•    az informatikai rendszereinkben kezelt adatokhoz és a papír alapú iratokhoz a hozzáférést munkatársaink számára is engedélyhez kötjük, a jogosultságok kiosztásának alapelve, hogy kizárólag a munkavégzésükhöz szükséges adatokat ismerhetik meg;
•    az iratkezelést zárt területen, védett helyiségeinkben végezzük;
•    a személyes adatok kezelését végző, azokhoz hozzáféréssel rendelkező munkatársaink a munkavégzésük során megismert, tudomásukra jutott információkra vonatkozóan titoktartási kötelezettségükről írásos nyilatkozatot tesznek;
•    a személyes adatok kezelésében, feldolgozásában, illetve azok továbbításában érintett szerződéses adatfeldolgozó partnereink esetében gondoskodunk arról, hogy az adatok biztonságos továbbítására és bizalmas kezelésére vonatkozó szerződéses garanciális feltételek megkötött megállapodásainkban érvényesüljenek.
Az adatok továbbítása
Személyes adatait azok megismerésére jogosultsággal nem rendelkezők számára nem adjuk át, harmadik félnek kizárólag abban az esetben továbbítjuk, ha Ön ehhez előzetesen hozzájárulását adta. Kivételt képeznek ez alól a jogszabályban előírt kötelező adatszolgáltatások, amelyek esetében azokat az adott közigazgatási szerv, illetve hatósági vizsgálat esetén az eljáró hatóság (pl.: rendőrség, ügyészség, bíróság, stb.) hivatalos megkeresésére kötelesek vagyunk átadni. Ehhez az Ön külön hozzájárulása nem szükséges, mivel ez jogszabályi előírásban meghatározott feladatunk.
Az adatkezelési tevékenységeinket részletesen bemutató következő fejezetekben az adattovábbítás címzettjeiről – ha vannak olyanok – minden esetben tájékoztatást adunk.
Kik ismerhetik meg az adatokat?
Az Ön által megadott, illetve az Önről kezelt személyes adatok megismerésére a munkaköri feladataik ellátásához szükséges mértékben munkatársaink, valamint a jogszabályi előírások alapján kijelölt azon közigazgatási szervek jogosultak, amelyek számára adatszolgáltatási kötelezettségünk teljesítése során bizonyos információkat – például az adott ügy intézéséhez szükséges adatokat – kötelesek vagyunk továbbítani, illetve hatósági vizsgálat esetén az illetékes eljáró hatóság számára azokhoz hozzáférést biztosítani vagy azokat számukra átadni. 
Megismerheti továbbá a személyes adatait az egyes adatkezelési műveletek végrehajtásához általunk igénybe vett adatfeldolgozó is, de kizárólag indokolt esetben és csak azokat az adatokat, amelyek az adatfeldolgozáshoz feltétlenül szükségesek.
Az Ön jogai
Bármikor kérhet tájékoztatást személyes adatai kezelésével kapcsolatban írásban (e-mailben, illetve postai címünkre megküldött levélben) vagy szóban (személyesen, illetve telefonon).
Felhívjuk a figyelmét, hogy telefonon történő megkeresése esetén – amennyiben az adatkezeléssel kapcsolatos igénye indokolja (pl.: adatainak törlését kéri) –, akkor azonosítanunk kell abból a célból, hogy jogosult-e a kérésre, mielőtt teljesítjük azt. Amennyiben személyazonossága igazolása nem lehetséges, akkor kizárólag általános tájékoztatást adhatunk az adatkezeléssel kapcsolatban. Emiatt javasoljuk, hogy kérdését vagy igényét lehetőleg írásban jelezze.
Szintén bármikor kérheti adatai helyesbítését, módosítását, ha például azok megváltoztak (pl.: neve, címe, telefonszáma, stb.), vagy amennyiben azt tapasztalja, hogy például hibásan adta meg vagy tévesen, illetve hiányosan rögzítettük azokat.
Adatai törlését vagy az adatkezelés korlátozását is kérheti, s ha annak nincs jogszabályi akadálya, akkor kérésének haladéktalanul eleget teszünk (ellenkező esetben pedig tájékoztatjuk a megtagadásának indokáról).
Amennyiben olyan kérdése merülne fel, amely jelen adatkezelési tájékoztatónk alapján nem egyértelmű, kérjük, hogy forduljon hozzánk bizalommal fenti elérhetőségeinken!
Törekszünk arra, hogy minél gyorsabban választ adjunk, viszont amennyiben kérdése megfelelő megválaszolása több időt vesz igénybe, akkor legfeljebb 15 napon belül vállaljuk a válaszadás teljesítését.
Panaszkezelés és további jogérvényesítési lehetőségek (jogorvoslathoz való jog)
Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a személyes adatok kezelése a jogszabályi előírásoknak  megfelelően történjék. Amennyiben úgy érzi, hogy nem feleltünk meg ennek vagy bármilyen kérdése merülne fel ezzel kapcsolatban, kérjük jelezze számunkra fenti elérhetőségeinken.
Személyes adatai védelméhez fűződő jogai megsértése esetén jogorvoslati lehetőségért – amennyiben az Adatkezelő az Ön jelzése ellenére sem szünteti meg jogsértő magatartását – a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat, alábbi elérhetőségein:
Hivatalos név:    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)
Postai cím:     1363 Budapest, Pf. 9.
Telefonszám:    +3613911400 
E-mail:     ugyfelszolgalat@naih.hu
Weboldal:    www.naih.hu
Személyes adatainak védelme érdekében lehetősége van a bírósághoz is fordulni, amely az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye (állandó lakcím) vagy a tartózkodási helye (ideiglenes lakcím), illetve a jelen tájékoztató első oldalán ismertetett székhelyünk szerint illetékes törvényszéknél nyújtja-e be keresetét. Az illetékes törvényszéket megkeresheti a https://birosag.hu/birosag-kereso oldalon.
Adatkezelési tevékenységeink
Érdeklődés, kapcsolatfelvétel során kezelt személyes adatok
Elérhetőségeink bármelyikén felveheti Velünk a kapcsolatot. A kapcsolatfelvétel során megadott személyes adatait kizárólag a válaszadás, az Ön tájékoztatásának biztosítása, illetve az Önnel való kapcsolattartás érdekében kezeljük.
Az adatkezelés célja:    Az érdeklődővel való kapcsolatfelvétel, valamint tájékoztatásának biztosítása.
Az adatkezelés jogalapja:    A kapcsolatfelvételt kezdeményező érintett hozzájárulása, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontján alapul.
A kezelt adatok köre:    A kapcsolattartásra az alábbi adatok közül az Ön által az érdeklődés, kapcsolatfelvétel során önkéntesen megadottakat kezeljük:
•    név (kapcsolattartó neve),
•    e-mail cím,
•    telefonszám,
•    cím (postai-, levelezési cím).
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    A hozzájárulás visszavonásáig, amennyiben az eseti jellegű kapcsolatfelvétel tárgyában jogszerűen igény érvényesíthető, annak igazolhatósága céljából legfeljebb 5 évig megőrizhetjük a megadott adatokat.
Az adattovábbítás címzettjei:    A kezelt adatokat nem továbbítjuk harmadik fél számára indokolatlanul vagy az Ön hozzájárulása nélkül.
Weboldalon, közösségi médiafelületen megjelenített kép- és videófelvételek
Weboldalunkon, illetve közösségi médiás felületeinken rendszeresen beszámolunk az intézményünket érintő hírekről, információkról és eseményekről, amelyek kapcsán kép-, illetve videófelvételeket is megjelentetünk.
Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a megjelentetett kép- és videófelvételek tartalma ne sérthesse mások személyiségi jogait vagy jogos érdekeit, s azok jogszerű felhasználására engedéllyel, felhatalmazással rendelkezzünk minden esetben.
A weboldalon keresztül közvetlenül vagy közvetett módon végzett adatkezelésekről részletes tájékoztatót talál weboldalunkon.
Az adatkezelés célja:    A weboldal, illetve a közösségi médiafelület látogatóinak tájékoztatása.
Az adatkezelés jogalapja:    A felvételeken szereplő, felismerhető, beazonosítható érintett hozzájárulása, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontján alapul.
A kezelt adatok köre:    A felvételeken szereplő, felismerhető, beazonosítható személyek képmása, illetve videófelvételek esetén hangja.
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    A felvételeken szereplő, felismerhető, beazonosítható személy hozzájárulása visszavonásáig kezeljük az adatokat.
Az adattovábbítás címzettjei:    A kezelt adatokat nem továbbítjuk, ugyanakkor a nyilvánosságra hozott kép- és videófelvételeket bárki megismerheti, megtekintheti, aki meglátogatja az oldalt.

Körlevél feliratkozás
Lehetősége van körlevélküldő szolgáltatásunkra feliratkozni, s azon keresztül rendszeresen értesülni az intézményünket érintő aktuális hírekről, információkról és eseményekről.
Az adatkezelés célja:    A körlevélre feliratkozók tájékoztatása.
Az adatkezelés jogalapja:    Az Ön hozzájárulása, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontján alapul.
A kezelt adatok köre:    A körlevél küldéshez szükséges adatok:
•    név,
•    e-mail cím.
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    Amikor leiratkozik a körlevelünkről, a kérésének időpontjában töröljük adatait hírlevél küldő rendszerünkből.
Az adattovábbítás címzettjei:    A kezelt adatokat nem továbbítjuk harmadik fél számára. 

Elektronikus megfigyelőrendszer adatai
Intézményünk területén elektronikus megfigyelőrendszer (kamerarendszer) működik, amelynek felvételein rögzítésre kerülnek és felismerhetők az adott területre belépő személyek.
A kamerák jól látható helyen kerültek elhelyezésre, minden megfigyelt terület (helyiség) belépési pontjánál figyelmeztető táblákkal hívjuk fel rájuk a figyelmet.
A megfigyelőrendszer a hét minden napján, 24 órában üzemel, a rögzített felvételeket 30 napig tárolja.
Amennyiben jogos érdekét a felvétel rögzítése érinti, a rögzítésétől számított 30 napon belül kérheti, hogy az adatot ne töröljük le, illetve arról másolat készítését is kérheti (például annak hatósági eljárásban történő felhasználása céljából). Ezáltal biztosítjuk az Ön számára az adatokhoz történő jogszerű hozzáférését, illetve az adatok hordozhatóságát.
Az adatkezelés célja:    A megfigyelt területre történő be- és kilépések, valamint az azon belüli mozgások és történések személy- és vagyonvédelmi célú ellenőrizhetőségének biztosítása.
Az adatkezelés jogalapja:    Az adatkezelés a jogos érdekeink érvényesítéséhez szükséges, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontján alapul.
A kezelt adatok köre:    A megfigyelt területre belépő személyek képmása.
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    A felvételek törlése a rögzítést követő 30 nap elteltével valósul meg. 
Az adattovábbítás címzettjei:    A rögzített felvételeket jogosulatlanok számára nem továbbítjuk; arra kizárólag az emberi élet, testi épség vagy vagyon sérelmére elkövetett jogsértések (bűncselekmények) bizonyítása, illetve balesetek körülményeinek utólagos vizsgálata céljából a felvételen szereplő érintett személy kérelmére vagy harmadik fél jogos érdekének történő igazolása mellett, illetve az ügyben eljáró hatóság – rendőrség, ügyészség, bíróság, stb. – hivatalos kérésére van mód.

Rendezvényen rögzített kép- és videófelvételek
Az általunk szervezett rendezvényeken esetenként kép- és videófelvételek is készülhetnek, amelyeket a nyilvánosság tájékoztatása, Intézményünk, illetve az adott rendezvény, esemény népszerűsítése céljából nyilvánosságra hozunk.
Az adatkezelés célja:    A nyilvánosság tájékoztatása, intézményünk, illetve az adott rendezvény,   esemény népszerűsítése.
Az adatkezelés jogalapja:    A felvételeken szereplő, felismerhető, beazonosítható érintett hozzájárulása, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontján alapul.
A kezelt adatok köre:    A felvételeken szereplő, felismerhető, beazonosítható személyek képmása, illetve videófelvételek esetén hangja.
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    A felvételeken szereplő, felismerhető, beazonosítható személy hozzájárulása visszavonásáig, illetve az adott tartalom törlésének időpontjáig kezeljük az adatokat.
Az adattovábbítás címzettjei:    A kezelt adatokat nem továbbítjuk, ugyanakkor a nyilvánosságra hozott kép- és videófelvételeket bárki megismerheti, megtekintheti, aki meglátogatja az e célra általunk használt oldalt, illetve online felületet.
Könyvtárhasználók nyilvántartása, kutatási engedélykérelmek kezelése
Könyvtári szolgáltatásainkat igénybe vevő könyvtárhasználókról törvényi kötelezettségünk alapján nyilvántartást kell vezetnünk, továbbá a kutatási kérelmek engedélyezésével kapcsolatosan is kezelünk személyes adatokat.
Az adatkezelés célja:    Nyilvántartási kötelezettség teljesítése. A kutatási kérelmek elbírálása, engedélyezése.
Az adatkezelés jogalapja:    Az adatkezelés az Intézményünkre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontján alapul.
Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:
•    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
•    a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény,
•    a muzeális intézményekben folytatható kutatásról szóló 47/2001. (III. 27.) Korm. rendelet.
Az önkéntes hozzájárulás alapján kezelt személyes adatok esetében az adatkezelés hozzájáruláson, a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontján alapul.
A kezelt adatok köre:    A könyvtári tagok beazonosításához szükséges alábbi természetes személyazonosító adatai:
•    családi és utóneve,
•    születési családi és utóneve,
•    születési helye,
•    születési ideje,
•    anyja születési neve,
•    lakcíme (lakóhelye, tartózkodási helye);
•    értesítési címe (levelezési-, postai címe).
Önkéntes hozzájárulás alapján:
•    e-mail cím,
•    telefonszám,
•    iskola neve, címe;
•    diákigazolvány száma,
•    személyazonosító igazolvány száma.

A kutatási engedélykérelmek esetében az alábbi szükséges adatok:
•    név,
•    lakcím,
•    személyazonosító igazolvány száma,
•    intézmény neve/címe,
•    foglalkozás,
•    kutatás célja, témája, tervezett időtartama.
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    A beiratkozott könyvtárhasználók személyes adatait a tagsági jogviszony  megszűnését követő 5 évig őrizzük meg, majd álnevesítve (visszaállítható módon) további 10 évig tároljuk.
A térítéses szolgáltatások igénybevételével összefüggő A pénzügyi bizonylatokat (pl.: számlák) a számviteli törvény szerinti 8 évig, illetve az adóügyi önellenőrzés biztosíthatósága érdekében ezen túlmenően – az adózás rendjéről szóló törvénnyel összhangban – legfeljebb az adóügyi önellenőrzéshez szükséges időtartamig (a cél teljesüléséig) őrizzük meg. Ennek elteltével töröljük, illetve leselejtezzük és megsemmisítjük a bizonylatokat.
Az önkéntes hozzájárulás alapján kezelt adatokat az érintett erre vonatkozó kérelmét követően haladéktalanul töröljük.
A kutatási engedélykérelem másodpéldányát az engedélykérelemmel együtt 5 évig kötelesek vagyunk megőrizni.
Az adattovábbítás címzettjei:    A jogszabályi kötelezettség alapján vezetett központi nyilvántartásokhoz kapcsolódó, illetve statisztikai adatszolgáltatások címzettjei, továbbá jogszabályban meghatározott esetekben az illetékes felettes szervek (pl.: fenntartó), eljáró hatóságok, társszervek felé is továbbítjuk az adatokat, ilyen lehet például a Központi Statisztikai Hivatal.

Közösségi tevékenységünkhöz kapcsolódó adatkezelés
Intézményünk elsődleges feladata, hogy mindenki számára biztosítsa a közművelődési tevékenységben való részvétel lehetőségét, továbbá önművelés céljából mindenki számára lehetőséget biztosítson arra, hogy bekapcsolódjék a kulturális tevékenységünkbe és az érdeklődőkkel megismertessük a kulturális értékeket.
Az adatkezelés célja:    A közösségi, köz- és önművelési tevékenység megszervezése, biztosítása, a kulturális és közösségi tevékenységünkbe bekapcsolódó személyekkel való kapcsolattartás.
Az adatkezelés jogalapja:    Az Ön hozzájárulása, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontján alapul.
Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:
•    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
•    a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény,
•    a lopott vagy jogellenesen külföldre vitt kulturális javak nemzetközi visszaadásáról szóló, Rómában, 1995. év június hó 24. napján aláírt UNIDROIT Egyezmény kihirdetéséről szóló 2001. évi XXVIII. törvény,
•    a kulturális örökség védelméről szóló 2001. évi LXIV. törvény.
A kezelt adatok köre:    A rendszeres közösségi tevékenységben (pl.: csoport, szakkör, klub, stb.) részt vevő természetes személyek:
•    neve,
•    lakcíme (lakóhelye, tartózkodási helye),
•    értesítési (levelezési-, postai címe),
•    e-mail címe,
•    telefonszáma.
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    Az önkéntes hozzájárulás alapján kezelt személyes adatokat az Ön erre vonatkozó kérelmét követően haladéktalanul töröljük.
Az adattovábbítás címzettjei:    A jogszabályi kötelezettség alapján vezetett központi nyilvántartásokhoz kapcsolódó, illetve statisztikai adatszolgáltatások címzettjei, továbbá jogszabályban meghatározott esetekben az illetékes felettes szervek (pl.: fenntartó), eljáró hatóságok, társszervek felé is továbbítjuk az adatokat, ilyen lehet például a Központi Statisztikai Hivatal.

Szerződéses partnerek adatainak kezelése
Szerződéses partnereink jogi személyek (cégek, vállalkozások), ugyanakkor a céges kapcsolattartói adatok is  tartalmazhatnak olyan, a természetes személy azonosítására alkalmas információkat (pl.: e-mail cím előtagjában a név), amelyek személyes adatnak minősülnek, az adatkezelés biztonságáról és jogszerűségéről ezek esetében emiatt szintén gondoskodunk.
Az adatkezelés célja:    Szerződéses partnereink nyilvántartása, a partnerekkel való kapcsolattartás biztosítása, továbbá jogszabályi kötelezettség teljesítése.
Az adatkezelés jogalapja:    Az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az adatkezelés a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges. Az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontján alapul.
Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:
•    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
•    az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény,
•    a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény,
•    Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény,
•    a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény,
•    a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
•    az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény,
•    a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény,
•    a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény.
A szerződéses kapcsolattartók személyes adatai esetében az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, jogos érdekünk.
A kezelt adatok köre:    A szerződéses partnerek (jogi személyek), illetve képviselői, kapcsolattartói (természetes személyek) beazonosításához, a velük történő kapcsolattartáshoz, a szerződés jogszerűségének igazolásához (pl.: átláthatósági nyilatkozatok), továbbá a számlák- és egyéb pénzügyi bizonylatok kezeléséhez szükséges adatok közül az alábbi adatok:
•    név (cég tulajdonosa),
•    cím (székhely, számlázási cím),
•    adószám,
•    bankszámlaszám,
•    e-mail cím,
•    telefonszám,
•    átláthatósági nyilatkozatban szereplő természetes személyazonosító adatok.
További szerződéses adatok körében a kapcsolattartók adatai:
•    név,
•    telefonszám,
•    e-mail cím.
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    A szerződéssel összefüggésben helyben tárolt és kezelt adatok megőrzése minden esetben a vonatkozó, hatályos jogszabályi előírásokban meghatározottak szerint történik. Ez általában 10 év, de jogszabály ettől eltérő, hosszabb megőrzési időt is előírhat.
A pénzügyi bizonylatokat (pl.: számlák) a számviteli törvény szerinti 8 évig, illetve az adóügyi önellenőrzés biztosíthatósága érdekében ezen túlmenően – az adózás rendjéről szóló törvénnyel összhangban – legfeljebb az adóügyi önellenőrzéshez szükséges időtartamig (a cél teljesüléséig) őrizzük meg. Ennek elteltével töröljük, illetve leselejtezzük és megsemmisítjük a bizonylatokat.
A szerződéskötéshez kapcsolódó átláthatósági nyilatkozatok megőrzése a szerződésből eredő követelések elévüléséig tarthat.
Az adattovábbítás címzettjei:    A szerződésekkel összefüggésben kezelt személyes adatokat nem továbbítjuk harmadik fél számára, de egy esetleges vizsgálatban illetékes eljáró szervek az uniós vagy a tagállami joggal összhangban hozzáférhetnek azok tartalmához, illetve az azokban rögzített személyes adatokhoz.
A szerződések teljesítéséhez kapcsolódó pénzügyi bizonylatok (pl.: számlák) tartalmát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, adott esetben a Magyar Államkincstár számára kötelesek vagyunk átadni, továbbítani.
A szerződések teljesítéséhez kapcsolódó pénzügyi bizonylatokat emellett Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata (székhelye: 7100 Szekszárd, Béla király tér 8.) számára is továbbítjuk.

Panaszok kezelésével összefüggő adatkezelés
Elérhetőségeink bármelyikén felveheti Velünk a kapcsolatot, amennyiben panasza merülne fel. A panasza megtétele során megadott személyes adatait kizárólag a panasza kivizsgálása érdekében kezeljük.
Az adatkezelés célja:    Érintettek jogainak biztosítása, jogszabályi kötelezettség teljesítése, panaszügyintézés, panasz kivizsgálása.
Az adatkezelés jogalapja:    Az adatkezelés az Intézményünkre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontján alapul.
Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:
•    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
•    a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény.
A kezelt adatok köre:    •    bejelentő neve,
•    lakcíme,
•    elektronikus formájú bejelentés esetén e-mail címe,
•    bejelentő által megadott további személyes adatok,
•    panasszal érintett személyes adatai.
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    A vonatkozó, hatályos jogszabályi előírásokban meghatározottak szerint a papír alapon benyújtott, illetve rögzített panasz, bejelentés kötelező megőrzési ideje 2 év, azt követően töröljük.
Az adattovábbítás címzettjei:    A panasz kivizsgálásában, kezelésében illetékes eljáró szervek, hatóságok részére az adatok továbbításra kerülhetnek.

Közérdekű adatok igénylésével kapcsolatos adatkezelés
A működésünkkel, tevékenységünkkel kapcsolatos közérdekű, illetve közérdekből nyilvános adatokat a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően, közzétételi kötelezettségünk teljesítése céljából nyilvánosságra hozzuk.
Közérdekű adatot bárki igényelhet elérhetőségeinken, amelynek teljesítése kapcsán az alábbi adatkezelést végezzük.
Az adatkezelés célja:    A közérdekű adatigénylés teljesítése, valamint az azonos igénylő által egy éven belül benyújtott, azonos adatkörre irányuló közérdekű és közérdekből nyilvános adatigénylés azonosítása, az adatigényléshez kapcsolódó költségtérítés megállapítása és pénzügyi teljesítésének biztosítása, bizonylatolása.
Az adatkezelés jogalapja:    Az adatkezelés az Intézményünkre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontján alapul.
Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembevételével kerül sor:
•    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
•    az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény,
•    Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény,
•    az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény,
•    a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény.
A kezelt adatok köre:    •    adatigénylő neve,
•    elérhetőségei (az adatigénylés formájától függően: postázási cím, e-mail cím, telefonszám),
•    igényelt adatok köre,
•    költségtérítés megállapításához kapcsolódó számlázási adatok (név, számlázási cím, adószám),
•    bankszámlaszám (költségtérítés banki utalással történő teljesítése esetén).
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    A vonatkozó, hatályos jogszabályi előírásokban meghatározottak szerint a közérdekű adatigényléssel összefüggésben megadott személyes adatokat az adatigénylés teljesítését követő egy évig kezelhetjük.
A költségtérítéssel járó adatigénylések teljesítéséhez kapcsolódó A pénzügyi bizonylatokat (pl.: számlák) a számviteli törvény szerinti 8 évig, illetve az adóügyi önellenőrzés biztosíthatósága érdekében ezen túlmenően – az adózás rendjéről szóló törvénnyel összhangban – legfeljebb az adóügyi önellenőrzéshez szükséges időtartamig (a cél teljesüléséig) őrizzük meg. Ennek elteltével töröljük, illetve leselejtezzük és megsemmisítjük a bizonylatokat.
Az adattovábbítás címzettjei:    Amennyiben költségtérítés is megállapításra kerül, akkor a közérdekű adatigénylés teljesítéséhez kapcsolódó pénzügyi bizonylatok (pl.: számlák) adattartalma a Nemzeti Adó- és Vámhivatal számára kerül továbbításra.

Álláspályázatra jelentkezők adatai
A szükséges munkaerő biztosítása kiemelten fontos számunkra. A megfelelő szakemberek megtalálása, kiválasztása céljából alkalmanként álláspályázatokat hirdetünk meg.
Az adatkezelés célja:    A működésünk folyamatos biztosításához szükséges humánerőforrás biztosítása, a munkakör betöltésére alkalmas (megfelelő kompetenciákkal rendelkező) pályázó kiválasztása.
Az adatkezelés jogalapja:    Az álláspályázatra jelentkező hozzájárulása, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontján alapul.
Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembevételével kerül sor:
•    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
•    a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény,
•    a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
•    a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény.
A kezelt adatok köre:    Az álláshirdetésre jelentkezők beazonosításához, a velük történő kapcsolattartáshoz, valamint a munkakör betöltésére való alkalmasságuk előzetes elbírálásához szükséges alábbi adatok:
•    név,
•    születési név,
•    anyja neve,
•    neme,
•    születési hely, idő,
•    családi állapot,
•    állampolgárság,
•    lakcím, (lakóhely, tartózkodási hely),
•    értesítési cím,
•    telefonszám,
•    e-mail cím,
•    önéletrajz,
•    fénykép,
•    képesítést, szakképzettséget igazoló dokumentumok adatai,
•    hatósági bizonyítvány sorszáma, információtartalma.
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    A benyújtott álláspályázatok elbírálását, illetve amennyiben az érintett (pályázó) a megadott személyes adatai meghatározott, hosszabb idejű kezeléséhez előzetesen hozzájárult, annak lejáratát követően vagy – amennyiben ezt korábbi időpontban visszavonja – az érintett erre vonatkozó kérésének időpontjában töröljük az adatait.
A benyújtott álláspályázat elbírálását követően sikertelen pályázat esetén a pályázó számára visszajuttatjuk a benyújtott pályázati anyagokat. Amennyiben a pályázó nem veszi át azokat, akkor legfeljebb 90 nap elteltével töröljük, megsemmisítjük a pályázati anyagait.
Az adattovábbítás címzettjei:    A kezelt adatokat nem továbbítjuk harmadik fél számára.

Személyügyi nyilvántartás
Foglalkoztatottjaink adatait a jogszabályban előírt munkaviszonnyal összefüggő nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése és a humánerőforrás menedzsment feladatok támogatása céljából kötelezően előírt módon kezeljük.
Az adatkezelés célja:    Munkáltatóként a jogszabályokban előírt munkaviszonnyal összefüggő nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettségeink teljesítése; humánerőforrás menedzsment feladataink támogatása.
Az adatkezelés jogalapja:    Az adatkezelés az Intézményünkre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontján alapul.
Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembevételével kerül sor:
•    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
•    Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény,
•    a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény,
•    a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
•    a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény;
•    a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény,
•    a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 5/1993. (XII. 26.) MüM rendelet,
•    az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény,
•    a munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi vizsgálatáról és véleményezéséről szóló 33/1998. (VI.24.) NM rendelet,
•    a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény.
A kezelt adatok köre:    A foglalkoztatottak természetes személyazonosító adatai (törzsadatok), valamint a jogviszonnyal összefüggő további adatok:
•    név,
•    születési hely és idő,
•    anyja neve,
•    személyi igazolvány száma,
•    házassági anyakönyvi kivonat száma,
•    halotti anyakönyvi kivonat száma,
•    lakcím (lakóhely, tartózkodási hely),
•    értesítési cím,
•    állampolgárság,
•    telefonszám,
•    e-mail cím,
•    iskolai végzettség,
•    szakmai, tanfolyami végzettségek,
•    képesítést igazoló okmányok száma,
•    munkakör, besorolás, beosztás, telephely, felvétel időpontja,
•    gépkocsivezetői engedély száma (gépjármű használatára jogosult foglalkoztatottak esetén),
•    eltartottak adatai (név, születési idő),
•    hatósági erkölcsi bizonyítvány adatai.
A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:    A helyben tárolt és kezelt adatok megőrzése minden esetben a vonatkozó, hatályos jogszabályi előírásokban meghatározott feltételek szerint történik, illetve az adott foglalkoztatási jogviszonyra irányuló ágazati törvényben meghatározott időtartamig kerülnek az adatok megőrzésre.
A munkahelyi balesettel kapcsolatban kezelt személyes adatokat 5 évig őrizzük a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény és a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 5/1993. (XII. 26.) MüM rendelet alapján.
Az adattovábbítás címzettjei:    •    Foglalkozás-egészségügyi és munkavédelmi szolgáltató partnerünk  (megnevezése: ERGONOM Munkavédelmi Szolgáltató Kft., székhelye: 7100 Szekszárd, Tartsay utca 16., adószáma: 10451988-2-17),
•    A foglalkoztatással összefüggő, illetve a humánerőforrás gazdálkodáshoz kapcsolódó, jogszabályi kötelezettség alapján vezetett központi nyilvántartásokhoz kapcsolódó, illetve statisztikai adatszolgáltatások címzettjei, továbbá jogszabályban meghatározott esetekben az illetékes felettes szervek (pl.: fenntartó), eljáró hatóságok, társszervek, különösen a Központi Statisztikai Hivatal.

Bér- és járulékelszámolás
Az adatkezelés célja:    A bér- és járulékelszámolás biztosítása, jogszabályi kötelezettség teljesítése.
Az adatkezelés jogalapja:    Az adatkezelés az Intézményünkre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontján alapul.
Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:
•    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
•    a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény,
•    a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló

  • www.womm.hu
  •  • 
  • 2025 © Copyright
  •  • 
  • Minden Jog fenntartva
Az oldal betöltési ideje: 0.07 másodperc